fredag 8 april 2011

Varma fötter och bubbel

Det är riktig vår här uppe idag. Glad att den hann leta sig ända hit upp innan vi åker söder ut igen. Jag var ju sådär vuxen och praktisk när vi åkte hit för snart tre veckor sedan och tog med mig mina allväderstövlar som enda skodon. Himla smart var det. Av vad jag sett idag är det bara jag och dagsibarnen som går och svettas om fötterna här uppe nu. Andra har varit smarta nog att plocka fram skor av det lättare slaget. Höll på att kväva fötterna nu under promenaden.

Efter lunch tog jag min lilla gnällspik och mitt irriterade jag på en promenad till marknadsplatsen för att köpa bubbel. Ikväll firar vi att pappans avhandling provtryckts. Fast det vet han inte om. Firandet ska bli en överraskning. 22 år i skolans värld...är inte till ända men ändå. En avhandling är värt att fira. Stort! Jag skulle aldrig palla.

När vi ändå var ute passade L på att ta en banan i solen och jag fick en kaffe. Det var starten på myset det.

Hoppas ni får bästa helgen alla fina!

2 kommentarer:

  1. Oh, stort med avhandling! Grattis till berörda parter! Får man nyfikna sig och fråga om ämnet?

    Själv har jag svårt att tänka mig nåt värre projekt. Som att försäkra sig om att ha uppsatsångest i flera år framöver. Hu.

    Men bra gjort.

    SvaraRadera