måndag 18 april 2011

Skaka på huvudet och gå vidare

Just nu ploppar det ut ongar åt höger och vänster i min krets av vänner och bekanta. Det är väldigt roligt. Senast ut är min äldsta och därmed första vän som ska få sitt andra barn. Det är också väldigt roligt.

När jag hör mina vänner och bekanta berätta en sådan nyhet för mig dyker bilder av själva akten då barnet skapades upp i huvudet på mig. På en bråkdel av en sekund flimrar bilden förbi, men jag hinner se mycket. Utan att gå in på detaljer ser jag bra mycket mer än mitt förstånd har sans och förmåga att ta hand om. Främst ser jag mannen och han ser oftast fjantig ut.

Vad handlar det här om? Så himla onödigt.

5 kommentarer:

  1. Hahaha.. aj, min mage! Nej jag har ingen förklaring, men inte tack för att du nu troligtvis smittat mig med din konstiga åkomma! ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe skönt att jag slipper vara ensam om det från och med nu :)

    SvaraRadera
  3. Haha :) Troligtvis handlar det om en liten störning du har. Introvert Tourettes typ :) Fast jag ska erkänna att jag känner igen tanken. Men jag kör den skoningslöst oavsett om det är bebbe på gång eller icke. Jag har verkligen sjukt svårt att föreställa mig par jag känner, eller för den delen människor jag känner, i sexuella situationer. Hur ser dom ut då??? Vill man veta? Oftast inte :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag visste väl att jag kunde lita på dig. Man vill inte se dem så alls, men ibland går det inte låta bli. Oftast ser jag mannen. Det är så fult så fult. Undrar vad det betyder?

    SvaraRadera
  5. Omvänt Oidipuskomplex? Du vill döda mannen och sno hans flickvän? :) Klart du kan lite på mig, psykoanalysens moder! :)

    SvaraRadera