torsdag 7 april 2011

Så klockorna stannar

Har senaste dagarna läst så många....Näe fel, jag har försökt läsa flera debattartiklar om kvinnors rätt att skaffa barn på egen hand. Anledningen till att jag skriver försökt är att jag hinner bli så irriterad på attityden hos de som skriver att det inte går att fortsätta läsa mer än första raderna. Många av de jag försökt mig på är också skrivna av män som tror sig veta ett och annat i ämnet.

Man blandar gärna ihop argumenten om pappans närvaro i de fall där graviditeten är oönskad, med barnets rätt att veta vem dess biologiska far är och drar igång ett resonemang på sandlådenivå i stil med jaha, nu passar det, men när pappan inte vill ställa upp då är det annat ljud i skällan.

Det är två väldigt olika situationer som inte bör jämföras.
Så dumt så dumt.

4 kommentarer:

  1. Jag antar att såna med penis blir rädda rädda av kvinnor som skaffar barn själva. Dom blir ännu mer överflödiga än annars och hela patriarkatet och anledningen till äktenskapet där mannen ska säkra rätten till sin avkomma blir hotat i grunden.

    Och rädsla är ju som bekant orsak till många idiotiska beslut och handlingar. Och argumentationer på sandlådenivå.

    SvaraRadera
  2. Åh hurra du är så bra!! Precis så!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar er.


    (skrivhandikappad just nu)

    SvaraRadera