fredag 15 april 2011

The power

Never underestimate the power of a pissed of woman!

Budskapet i headern på bloggen Fröken Sverige. Så mycket styrka och djävlar anamma i hennes inlägg att det nästan var möjligt att känna den virtuella styrkesmockan komma flygandes genom datorskärmen.

Jag känner henne inte. Jag hann inte läsa hennes blogg i mer än några månader. Men ändå. Jag kan bli smått galen av att inte veta hur de har det. Undrar hur de mår och vad de gör. Hur de lever. Vad gör han, Talibanen som han kallades? Hur många kvinnor finns det inte som lever i samma situation? Jag kan inte föreställa mig känslan. Vider till människor som med våld tar makten över andra människors liv.

Vi är många, många som tänker och hoppas. Håller andan och önskar.

Hennes blogg behövs.

4 kommentarer:

  1. Jag känner precis likadant.
    Vad var det som gjorde att hon var tvungen att lägga ner? Önskar hon kom tillbaka så man får ett livstecken lite då och då. Att man kan oroa sig för någon man inte känner och aldrig mött.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen . Hoppas de mår bra.

    SvaraRadera
  3. Ja, hon är med mig. Jag hoppas att de har det bra.

    SvaraRadera
  4. Ja det är märkligt att man kan känna så för någon man aldrig mött. Men jag tackar internettet för chansen att höra sådana, verkliga öden som inte syns i den övriga samhällsdebatten.

    SvaraRadera