måndag 11 april 2011

Ut ur idet

Helgen har inneburit så fantastiskt lite sömn. Det har gått, det har det. Med nöd och näppe känns det som såhär i efterhand. Märker att jag klarar mig bättre på yttepyttelite sömn än om jag får sova sådär på gränsen till vad jag skulle behöva men för lite för att uppnå just det.

Helgens nätter har varit pappans ansvar, men L är sådär oroligt spattig i sömnen och vill helst gå upp och vara pratkvarn med oss en gång i timmen natten igenom. Då vaknar även jag. Lätt som en plätt.

Som grädden på moset fortsatte det, värre än någonsin, i natt. Det var min natt. Hann knappt lägga huvudet på kudden innan jag skulle upp igen. Aldrig tidigare upplevt. Inte ens när han var superputtig och nyfödd.

Fas?

Nu på eftermiddagen gav jag upp våren där ute och insåg att jag måste sova. Nu känns det som jag vaknat ur mitt ide och ska väl skaka av mig sovdammet och bege mig ut och tugga grus i den ljumma vårsolen. Det blir lovely!

3 kommentarer:

  1. Precis sådär är Lowe också just nu. Fas.. jo man tackar. FASen för det skulle jag vilja säga ;) haha, vad rolig jag är.

    Jag är PMS-kossa idag. Men har ingen att gräla på :( ska göra popcorn istället.

    SvaraRadera
  2. men det är ju precis det där med ide som är grejen. Vad annat är viktigare? Man VILL göra så mkt annat. Man VILL vara utvilad och slippa sömntortyren. Men det är ju alltid en fas. Bara man lägger undan allt annat är det ganska okej ändå. //hon som sov 3 timmar igår

    SvaraRadera
  3. Haha Linda du kan få gräla av dig din PMS här om du vill. Fyndig är du i alla fall :).

    Alex allt det där är sant. Iband måste man blunda för allt annat som finns där ute. Det funkar faktiskt bäst då.

    SvaraRadera