onsdag 13 april 2011

Jagjagjag

Bara jag, i egen bana. En bubbelpool bara för mig. Ensam i en bastu.

Det var min tisdagkväll mina vänner. Folktomt med bara me myself and I som enda sällskap. Jag var mör som smör när jag gick hemåt. Lätt som en fjäder. Underbar känsla.

Jag minns att den bott i min kropp förut. Som jag längtar efter att träna nu. Att få ta ut mig, ersätta den här konstiga kombinationen av fysisk och mental trötthet som besitter kroppen med en rejäl fysisk prestation. Herregud det skriker i mig!

Är i dålig kondition märker jag. Gårdagens trettio längder i basängen brände mer än befogat i musklerna och jag saknar min amningskropp. Inte för att det var mer spänst i den utan för att den såg lite mer..utsugen ut. Nu har bulldegen på magen växt till sig och det blir svårare att dölja den nu. Det är lite mer knöla ner i brallorna än platta till med troslinningen om ni förstår.

Mer Jagjagjag-tid och öka på promenaderna så ska jag nog ro det här i hamn.

2 kommentarer:

  1. Vi får peppa varandra! :)
    Skrev också ett inlägg idag om efteramnings kropp och degig mage. Är så trött på den.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Först nu som jag börjat irritera mig på den.

    SvaraRadera