torsdag 7 april 2011

Kära barn

I somras stod jag och fingrade på en mina första år-bok som var väldigt fin utan heteronormativa förtecken. En bok där familjesituationen är oviktig. Kära barn vill jag minnas att den heter. Jag köpte den inte då för de två exemplar som fanns kvar var transportskadade och det ville jag inte ha. Jag köper den en annan gång.

En annan gång ja. Det blev ingen annan gång för Normal förlag som gav ut boken finns inte längre och därmed finns inte heller boken. I alla fall vad jag har fått fram såhär långt. Det finns ett förlag som tog över en del utgivningar efter Normal och nu hoppas jag väldigt mycket på dem.

Om inte.
Jag är 80-talist och räknar med att få min vilja igenom, så finns det någon här som känner någon som råkar sitta på ett säljbart exemplar vill jag köpa!


Fröken Märkvärdig, jag vet att du sitter på ett ex....

7 kommentarer:

  1. Haha, that's the spirit! Jag har inget ex men hejar och hoppas att du hittar ett.

    SvaraRadera
  2. Tack för heja! Jag gräver vidare...och kanske tar till hot på vägen.

    SvaraRadera
  3. Hrm... besvärligt.

    Jag ska in till stan på tisdag ska kolla den bokhandeln där jag sist gluttade på ett exemplar. Jag bestämde mig dock då att avstå - tycker de är så himla dyra!
    Men jag hör av mig om det finns kvar något ex!

    Ha en fin helg!
    /PPD

    SvaraRadera
  4. PPH så snällt av dig!! Om den finns kanske jag kan tinga den på något vis. Tänk om det gick. Ska hålla tummarna för det. Fin helg till dig med! Kram

    SvaraRadera
  5. Sv: Nej jag vet, jag är nog rätt tuff mot mig själv. Men tuff innebär stark oxå och det är jag!! ;O) Men man känner sig inte så tuff och stark alla ggr.
    Gör ni nåt trevligt i helgen?
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Näru, jag fick aldrig nåt! Beställde men fick bara tystnad tillbaks. Mailade info@ med samma resultat. Surfade på förlaget och såg att dom konkursat. Mycket mycket synd!

    Min mor har i all sin godhet försett mig med en högst ordinär Första Åren-bok med en nalle på framsidan som jag kanske inte hade valt själv men som jag nu känner mig lite piskad att använda.

    Bra är att den är i ringpärmsvariant och det går mycket smidigt att plocka ut oönskade sidor och sätta in andra som man dekorerar själv på fina sätt.

    Du är lyckost om du hittar ett ex!

    SvaraRadera
  7. Så kommer domen.
    Tyvärr, de sista exemplaret i bokhandeln jag tidigare sett den i var sålt.
    Sorry.
    Men skriv en egen istället!
    Jag klipper och klistar hej vilt här hemma - då bestämmer man så bra vad som ska vara med eller inte! :)
    Hls PPD

    SvaraRadera