måndag 4 april 2011

Helg och snurr

I natt när jag inte kunde sova var skallen som mest på hugget. Kanske därför jag inte kunde sova? Väldigt många bra blogginlägg blev det. Idag finns ingenting kvar. Bara snurr, snurr. Ringde ett sånt där säljsamtal. Formulerade mig som en åsna och kände hur jag bara krympte i rösten ju längre samtalet pågick.


Vad gör du nu då?
-Jag är föräldraledig.På deltid.
Och annars gör du?
-Eehh, jag och min kollega har eehh...åååhh...blä äää prutt.

Dåligt. Så jäkla såsig i knoppen. Nu ska de ha möte och återkommer, återkommer, återkommer. Alltid återkommer.


Men helgen var fin. Jag mjuknade till slut och blev på bra humör.

Vi har städat, långpromenerat, fikat, ätit bjudmiddag och premiärbadat i simhallen med L. Hemskt tyckte han till en början, men mjuknade gradvis och plaskade till slut med ena handen medan den andra kliade på ömmande tandköttet. De är två där nu, tänderna.


Lilla L är klåfinger nummer ett.


Katastrofbikinin som tillät blotta behagen mer än den dålde.


Väl uttöjd efter sommarens tjockiskropp. Sånt kan man bjuda på. Väl?

6 kommentarer:

  1. Oh vad fina ni är!! Vicket mys att göra aktiviteter!

    Jag minns en bild på dig i den där röa bikinin när du såg ut som du skulle gå upp i limningen :) Med L på insidan alltså. Måste väl vara steg i rätt riktning att den hänger o slänger?

    Och ringa jobbsamtal, vicken ångest. Vad svårt det är att få till det! Och när man är lite off i sin bebisbubbla och inte har så mycket kontakt med omvärlden så är det himla lätt att känna sig som man ringer från en annan planet och försöker bjuda in sig själv till deras galax.

    Ge inte upp. Dom ska ha dig.

    SvaraRadera
  2. Ja, så himla roligt med aktiviteter. Ser väldigt mycket fram emot när man kan börja göra saker som han gillar. Och tack för jobb-pepp! Den behövs :)

    Han är mini me. Ser nästan ut exakt som jag när jag var liten. Så skumt!

    SvaraRadera
  3. Förresten, det är ju inte jättehurra på att det är bikiniöverdelen som är den lösa och slappa delen haha. Boobsen liksom. Tomma. Sorgliga.

    SvaraRadera
  4. Haha!
    Jag saknar mina amningstuttar. Nu är det bara två skinnpåsar känns det som...usch!

    SvaraRadera
  5. Haha ja hellre sprängfyllda än tomma skinnpåsar, alla gånger! Saknar dem jag med!

    SvaraRadera