lördag 4 december 2010

Uppgradering

Mitt barn vill helst sitta uppflugen som en fågel på min vänstra axel. Därifrån vill han speja och spana. Då trivs han som bäst. Men det håller ju inte att kånka runt på en unge på det viset dagarna i ända.

Hans tidigare så älskade babysitter verkar erbjuda för lite action där på golvnivå. Helst ska han stå upp eller sitta rakryggad och se sig omkring. Så nu funderar jag på en sån här Bumbo-stol så han kan sitta på köksbordet eller vara med på diskbänken och få utlopp för sin nyfikenhet.

Hade aldrig ens sett eller hört talas om den här stolen innan jag blev med bebis, så min undran är hur bra den är? Om det är lönt? Vips så sitter han ju själv. Kanske man använder den i ett par månader. Lurar jag mig själv att den kanske, eventuellt skulle behövas bara för att den existerar? Finns det någon med erfarenhet av den här skapelsen så tas alla upplysningar tacksamt emot.

2 kommentarer:

  1. Vi använde våran väldigt lite. Gulltussen gillade det väldigt mycket några gånger, men sedan vred han sig så han var på väg att trilla ur. Men då är det ju bara att sälja den vidare, stolen alltså.

    SvaraRadera
  2. Tack för hjälpen! Det är ungefär det senario jag väntar mig. Kanske inte är så lönt ändå. Jag bor ju trångt som det är. : )

    SvaraRadera