söndag 5 december 2010

Nähä

Snopet var ordet när besökarantalet inte alls nådde samma höjder som på en vanlig dag. Antar att folk haft andra prioriteringar än att läsa Bulan & Jag denna andra advent. Det hade även vi. Vi har förbannat vistelse med barnvagn i kollektivtrafiken. Så här: Hissar, rulltrappor, upp och ner, framlänges och baklänges, buss, t-bana och båt. Vi har ta mig tusan nyttjat varenda färdmedel som rullar i SL:s tjänst.

Det går långsamt att förflytta sig i den här stan om man är med vagn.

Älskade förort!

Utöver det har vi varit på Sveriges Radio och hejat på bästa kollegan. Firat med smörgåstårta och lussebulle. Sedan bar det av till syster för julgodis making galore. Saffranskorpor, Rocky Road, gräddkola med choklad och gräddkola med färsk ingefära och så lite gos och lek där emellan.
Allt blev så jädrans bra! Och som körsbäret på den här dagen slapp vi, på vägen hem, samma jäkla kånkande i kollektivtrafiken och fick åka bil. Älsk!




Dagens miss: Att jag tog ut kontanter för att kunna köpa Situation Stockholm och glömmer tidningen på SR utan att ha läst en rad. Pengarna är iaf där de ska.

2 kommentarer:

  1. Han är så söt lille Ludwig! Eller vill han hellre kallas tuff vilket är väldigt viktigt för Vilgot..?? Vem har uppfostrat honom kan man undran ;)

    Blä för att släpa barn, vagn och packning upp och ner, ner och upp, in och ut. Fasiken så mkt lättare att kunna gå överallt som här. Jag hade mammas bil förra veckan och tänkte att det skulle bli skönt att handla mat med bil. VA?! Sopa bil, skrapa rutor, vänta på imma. Sätta fast och plocka ur två barn en miljon gånger. Kånka bilstol. Nej tacka vet jag vagnen! Dessutom får jag motion.

    Nu ligger Lowe och pratar i sängen... Undrar vad han säger :)

    SvaraRadera
  2. Haha han vill nog kallas för tuff, det tror jag. I alla fall när han kammat upp frisyren.

    Och eller hur om bil! Ofta tänker jag att det är ganska skönt att inte ha bil just på grund av allt det där omständiga. Skönt i vissa lägen så klart, men till vardags går det precis lika bra att promenera.

    Det är så roligt att se dina bilder på Lowe och upptäcka att Ludwig gör samma saker. Biter i leksaker, suger på händerna osv. Att de är i fas så att säga :)

    SvaraRadera