torsdag 9 december 2010

Raggartvätt och kattputs

På tredje dagen duschade hon. Efter att ha passerat spegeln och mötts av den här synen tänkte hon spontant att nu har det gått för långt.
Barnet på golvet, i babygymmet. Snabba ryck. In i duschen, dutta lite med piffiga doften Pearl Dream från Family Freshs. Inte min kopp. Verkligen inte. Men välj på det eller en stelnad flaska från ACO med obestämbart utgångsdatum, vad tar du? Kroppen fick sig i alla fall en avspolning till skillnad från de allt mer frekvent förekommande raggarduscharna och katt-tvättarna. Ca en minut tog det.

Barnet skötte sig fint där på golvet så jag passade på att täcka ringarna under ögonen, sätta lite färg på kinderna och fästa om hästsvansen. Nu är jag ren och hel sånär som på trosorna som sitter uppe med en fattig resår, fingret fastnade i ett hål någontsans vet jag och håret slickar sig längs huden. Från topp till tå, kan man väl säga.

Det är jäkligt mycket vardag nu. Jag går inte igång på mig själv om man så säger.

3 kommentarer:

  1. Oh dear, härlig stajling! :) Jag kan precis känna känslan när man inte vet var ens kropp slutar och klädesplaggen börjar för man har nött in dom så bra och dom hänger ju så skönt också så vem behöver byta egentligen?

    I såna lägen är det fint med en dusch så man hittar sin kropp igen, inte bara med hjälp av dess odör :)

    SvaraRadera
  2. Lite sunkmamma kan man väl få vara ibland ;)

    Ja det stämmer, det finns Mössebergs kurort! Den ligger faktiskt ungefär kanske 300 m från där jag bor ;) De har jättefin spa-avdelning som jag skulle dö för att få åka till en stund.

    SvaraRadera
  3. Haha Fröken, det där var på pricken!
    Linda, jag önskar dig en dag eller två på Mösseberg. Det var fantastiskt mysigt när jag var där.

    SvaraRadera