lördag 14 maj 2011

Skrek du?

SÖS, förlossningssal 4, hänger en kaxig kvinna över gåstolen och andas med full kontroll genom värkarna. I rummet mittemot skriker en kvinna. Dödsskrik. Senare hörs en annan kvinna genom väggarna. Avgrundsvrål. Den kaxiga kvinnan på förlossningssal 4 påstår då att hon minsann aldrig ska skrika på det viset. Mest för att hon inte tror hon kan.

Runt klockan halv tio på förmiddagen den 29 augusti hörs ett panikartat vrål från förlossningssal 4. Jag skrek inte, det var vrål.


Så gick det med det.
Som svar på fråga 24 i graviditet- och förlossningslistan nedan.

4 kommentarer:

  1. Åh jag sa aldrig aldrig som tur var. Jag började skrika efter 2h krystvärkar, den sista kvarten innan han äntligen kom. Min syster som var med fick säga till mig på skarpen... "sluta skrik och andas i masken!" :D

    Hur gör man den där listan?? Dumbo här.

    SvaraRadera
  2. Haha ja man är inte så kaxig i det läget.

    Listan är bara att kopiera från mitt inlägg. Alltså markera, ctrl C, och sen klistra in i din inläggsmall.

    SvaraRadera
  3. haha fan vad dum jag känner mig nu... will do..

    SvaraRadera
  4. Över listan? Man kan mer än man tror haha.

    SvaraRadera