måndag 16 maj 2011

Bäst eller inget

Mitt intresse för sport är mycket svalt. Jag vet att det spelades en finalmatch i hockey-vm igår. Sverige var ett av lagen, Finland det andra. På den nivån är det så jag kanske inte ens ska uttala mig. Men ändå.

Kan inte låta bli att skratta lite åt dödsallvaret i den svenska hockeyspelarens ansikte när reportern frågar när han tror att han kommer kunna glädja sig åt ett VM-silver.

-Aldrig, svarar hockeyspelaren och kniper martyrlikt på munnen.

Att vara näst bäst i världen på hockey är skit helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Jamen skärp sig! Jag förstår mig sannerligen heller icke mig på sport eller sportande och i synnerhet icke på den här nivån. Det är faktiskt något allvarligt fel på folk som blir så extremt självcentrerade och tar sina egna prestationer på så dödligt allvar.

    Gå och ha sin terapistund nån annanstans än uppe i min tevesoffa på bästa sändningstid så att mer begåvade program tvingas maka på sig.

    Jag kan sympatisera med motion på motionsnivå för det egna höga nöjets och hälsans skull.

    I det här fallet hade jag inte ens den mildaste aning om att det ens pågick ett hockey-vm förrän folk igår började skriva "Heja Sverige" och "Ni missar väl inte matchen" på Facebook...

    Hu och fniss samtidigt åt dödsallvarliga sportfånar.

    SvaraRadera