fredag 6 maj 2011

Kvällen på solo kvist

Jaha. Fredagsmys på egen hand dådå. Det var ett tag sedan. På agendan står fryspizza, en god och nyttig sådan, ett och ett halvt glas kallt vitt vino, Så ska det låta (ett programkoncept som står högt i kurs hos mig, men som ikväll lyckats med landets mest oinspirerande tävlanden, om jag får lov att uttrycka mig så) följt av av Twilight(!). Jag har stått emot länge, men nu går den på tv och jag har inte precis bättre saker för mig än att käka zoo så varför inte.

Hujeda vilken kväll.

Ibland sneglar jag ut i grönskan och ser solen glänsa i löven och jag får en stark längtan efter festligheterna som pågår i stan för att fira en kompis 30 år. Längtar efter ett rus ute i vimlet. Ett oansvarligt och fritt beteende för en natt. Vilken dröm! Men ett ögonkast ner i spjälsängen motverkar suget mycket bra. Bättre än förväntat.

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅ! Twilight! Fast böckerna klår filmerna vilken dag som helst, men filmerna är inte helt fel. Jag tycker din fredagskväll låter riktigt bra faktiskt. Kan känna samma sug som du titt som tätt, men den tiden kommer också.

    SvaraRadera
  2. Vädret som var, innan det blev vinter igen, fick mig att bli sugen på ofog. Filtar, rosévin, dekadens. Men så kom jag att tänka på hur kallt det blir när solen går ner, hur jobbigt det är att kissa bakom buskar där man alltid syns från något håll och hur skönt det är här hemma. Så det fick vara.

    SvaraRadera
  3. Ååh, Twilight! Jag är absolut inte vuxen nog att inte ha fallit :)

    Och ja, det är något med våren... Har också längtat efter det där ruset i vårnatten och springa och härja och skratta och hångla! Men vid närmare eftertanke tror jag det är mer ljuva minnen, jag vet inte om jag verkligen skulle vilja göra det. Fast kanske. Men hemma med bästa dejten Alfons är ett mycket hett alternativ.. :)

    SvaraRadera