tisdag 17 maj 2011

Fartfylld morgon

Idag har L varit på sitt livs första jobbintervju. Inte illa pinkat för en åtta och en halv månad gammel parvel.

Min barnvakt fick vara hemma med sin unge som blivit sjuk och jag fick helt enkelt ta med mig L, på en jobbintervju som ägde rum på Bromma flygplats. Lite udda, lite stressigt och helt underbart. En rekryteringsprocess i min smak ser ut såhär:

Skicka in ansökan lördag kväll.
mejl om erbjudande på måndagen.
Tacka ja till erbjudande.
Styra upp möte via mejl på måndag kväll.
Boka möte snarast dvs. tisdag morgon, på en flygplats, innan chefen flyger iväg.
Snabbt, lättsamt och trevligt. Inga hårda frågor som under förra intervjun jag var på. Vi hade ett samtal där vi var mer på samma nivå. Det gillar jag. Han rekommenderar mig. (Liten segerdas)

Efter det mötet gör det ingenting att morgontrafiken strulade och jag fick springa de sista fem minuterna fram till flygplatsen och ändå bli nästan 20 minuter sen. Älskar att ha med barnmänniskor att göra. Så himla förstående.

Och L skötte sig exemplariskt. Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar