tisdag 17 maj 2011

Om det - Tålamodet

Det finns fler föräldrar som känner igen sig i det här med att tappa det emellanåt. Så skönt att höra!

Så här skriver anonym: nej, du är inte ensam. och fan vkt dåligt samvete man får. brukar lägga bebis ngnstans och gå iväg till annat rum och frustrera när jag känner detta. så hon iaf ska slippa se mig. så dålig knner jag mig.

BVC vill man inte heller prata om det skriver Michaelsson bakom bloggen Familjebegrepp, som fick rådet att bara vara lugn när hon beskrev sin rädsla att tappa det för sköterskan. Problemet är bara att man inte får säga något om det. Man får inte ens tänka på det, skriver hon.

Lisakristin har också upplevt frustrationen. Speciellt det här att svettas av frustration, det hade jag aldrig gjort innan jag fick barn.

Lillelivetochjag går i väntans tider och är övertygad om att hon också kommer tappa det då och då, men tror också på att förlåta. Att kunna bli väldigt orättvis och arg men att faktiskt be om ursäkt för att man inte alltid kan vara världens mest tålmodiga mamma, säger hon.

Fröken Märkvärdig skriver i ett eget inlägg: (...)Desto skadligare tror jag det är för föräldern som lider samvetskval och känner sig som den enda massmördarmorsan i världen medan ALLA ANDRA alltid ler soligt och glatt mot sina tröstlösa barn.

Prata på. Prata om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar