tisdag 31 maj 2011

Serverat på fat

Inte silverfat, men dock ett vitt plastlock. En buffé med bitar av banan och vattenmelon. Snällt tänkte jag, nu kan han ju sitta och plocka lite med det där själv en stund. Men där fick jag bekräftat att ett överflöd av valmöjligheter inte alls gynnar barnet. Snarare förvirrar det. Svart på vitt. Så drog man lärdom av en sådan simpel anrättning som bananskivor och vattenmelon.

Vad jag inte lärde mig (den här gången heller) var trots att jag vid fruktdisken intalat, eventuellt inbillat mig, att jag också bara ska käka banan och vattenmelon tog vägen förbi det butiksbakade innan jag lämnade affären och att det när vi kom hem skulle slinka ner 1. Banan och vattenmelon 2. Butiksbakat och kaffe.

1 kommentar:

  1. Nackdelen med stormarknader, att man blir utsatt för frestelser. Hade du varit tvungen att gå till FRUKTAFFÄREN så hade det aldrig hänt.

    Hälsningar från en som är synnerligen dålig på att hantera alla val och frestelser och grejer.

    SvaraRadera