torsdag 25 mars 2010

Förskonad

Under min graviditet har jag varit någorlunda förskonad från fördomar och dräpande kommentarer på grund av mitt val.
Två kommentarer har dock fått mig att vackla:

1, Hos kuratorn. Andra besöket och hon vet ganska noga vart jag står i mitt val och att jag gjort ett försök att avbryta men inte fixade det. Då kommer den här: Du kan ju adoptera bort det.

2, Samtal med socialarbetare (och kvinna) i Stora staden för att få veta hur hög maxhyra de godtar för att man ska få hjälp. Berättade till en början inget om min situation, men när hon ville få det till att jag försökte mygla så fick hon veta att jag var gravid, flyttat till nya staden för att skapa mig en egen tillvaro och att pappan bor i staden långa mil bort. Du får ju tänka på barnets bästa och flytta till pappan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar