måndag 11 oktober 2010

Om att komma ikapp

Hur gör man? Kommer ikapp med sömnen menar jag. Är så totalt mörbultad och överkörd idag.

Det är ingen jobbig bebis vi har. Inte alls. Men han kräver ju dock sitt. Och han låter som en ångvält om nätterna. Drömmer och härjar och röjer och låter en massa. Det försvårar den goda sömnen att infinna sig kan jag intyga. Det börja tära, jag känner det.

Sitter helt håglös idag. Borde ta mig för något. Borde sminka mig lite, men håret är så där stripigt och oklippt för tillfället att det liksom inte ens känns bättre med ett nytt face. Borde kanske sova lite nu när barnet äntligen slutat låta, men det kan jag inte, det går inte. En promenad i det här tillståndet skulle nog ge mig en svimningsatack är jag rädd. Det räcker att jag reser mig från stolen så rusar det till i skallen och flimrar för ögonen...Gah!

Pappan är också sliten...även om det förvånar mig en aning i all min bitterfittighet.

Apropå det här med att vara sliten.

Min kusin, tvåbarnsmor, till sin man:
Du skulle inte vakna om det så brann i röven på dig.

Jag låter citatet tala sitt tydliga språk. Vi är hos pappan nu.

2 kommentarer:

  1. Haha förlåt att jag skrattar men det där sista citatet :P hur sant är inte det?! Jisses. Då är det bättre att vara helt själv som jag är denna gång :)

    Ang sömnen så vet jag hur du känner dig. Jösses ibland är man så trött så man nästan svimmar som du skriver.. försök snälla att sova när bebis sover... du som kan! Prioritera bort andra saker någon gång ibland och sov. Jag försöker vila om tillfälle ges när stora inte är hemma. Annars är det ju bara att hålla sig vaken. Men jag har somnat på golvet bredvid babysittern när storkillen leker i sitt rum..

    En dusch o kaffe på morgonen hjälper mig! och lite lite smink (jag menar jag måste ju gå till dagis o visa mig haha).

    Kram till dig och sötkillen

    SvaraRadera
  2. Ja det är ganska underligt att de inte vaknar av ljuden.
    Jag vet man får gnälla, men det känns ju inte rättvist att klaga över sömnen inför en som har två kottar att ta hand om haha. Vilket jäkla jobb du gör Linda!

    SvaraRadera