torsdag 14 oktober 2010

Hej vintern

Ha! Det blev ju ingen snö, jublade jag från soffan där jag satt och ammade. Utanför fönstret lyste höstsolen och himlen var hög och blå. Tjugo minuter senare går vi till BVC för vikt och längd och då kommer det. Snöbollar bokstavligt talat (även om det inte är det vi ser på bilden).
Förresten, det ser märkligt ut med snö som yr när träden fortfarande har löven kvar.

BVC var ett nöje idag. Bebis lugn. Kanske berodde det på att pappan var med...eller att vi var på en mindre och lugnare mottagning än den vi går på hemma i storstan eller var det en mildare behandling än den han brukar få av den robusta sköterskan vi normalt träffar haha. Sjukt lugn och nöjd var han i alla fall.

Visar sig att det börjar bli kräm i de här spenarna nu. Drygt 700 g har han ökat på två veckor. Äntligen börjar han få de där rultiga låren, det lilla glinet.


Nu: 6 veckor 3 dagar. 4 880 g 58 cm

2 kommentarer:

  1. Haha ;) ja nu är han snart uppe i Lowes födelsevikt! Det stora glinet ;)

    Visst blir man arg på mitt ex?! Herrejösses. Jag har nog inte varit så arg sammanlagt i hela mitt liv som jag varit under de senaste nio månaderna. Men han är ett bortskämt ensambarn (säger inte att alla är bortskämda..). Det berättade även hans pappa igår ;) har alltid fått allt han pekat på även om de eg visste att man kanske inte skulle göra så... Sedärja! Tack för bekräftelsen liksom.

    Fin bild på far och son (antar jag..?) :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha ja herre vilken skillnad det kan vara på födelsevikt alltså.
    Vill tipsa dig om en ost som iaf är ny för mig och om du gillar getost vill säga. Philadelphiaosten med just getost och soltorkade tomater. Mjau alltså! Kan kanske till och med få dig att glömma den där stökarkarln för ett slag. :) Nästan så jag skulle bre den på mina kladdkakor.
    Bästa helgen till dig o finingarna! Kram

    SvaraRadera