lördag 10 april 2010

Lördagspyssel

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Hon var inte utvilad, hade säkert vaknat en gång i halvtimmen under natten, så egentligen var det väl inte så konstigt att hon somnade om." Ur Små citroner gula av Kajsa Ingermarsson som står i bokhyllan i läggan jag lånar.

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Ett par svarta tights och en svart kofta om ligger på soffans ryggstöd.

Vad var det senaste du såg på tv?
TV4 Nyhetsmorgon.

Utan att se efter, gissa vad klockan är.
Något efter 10:30. (I verkligheten 11:05)

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Väderleksrapporten och regnsmatter på fönsterbläck.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick hem från livsmedelsbutiken.

Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Elsa Billgrens blogg.

Vad har du på dig?
Mörkblå mjukisbrallor, vitt linne, svart top.

Drömde du något inatt?
Drömmer alltid en massa, men kommer sällan ihåg.

När skrattade du senast?
Fnissade just för mig själv åt en händelse på tunnelbanan igår. Annars var det skrattet åt händelsen på tunnelbanan igår. Anfallet blev så kraftigt att jag var tvungen att kliva av.

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En plasma-tv och en slags blomkruka. Inget av det tillhör mig.

Har du sett något konstigt på sistone?
Kanske gubben som tvärstannade framför mig som om han fick en kräkatack. Sen spottade han helt sonika. Konstigt och osmakligt.

Vilken var den senaste film du såg?
På Bio: Precious. Säkert en och annan film på tv efter det.

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Köpa ett hus, faktiskt. Och så skulle jag vilja göra något för att synliggöra och stötta ensamma föräldrar. Bland annat.

Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har åkt minibuss genom öken och mellan bergsväggar med en galen beduin från gränsen Israel/Egypten till Dahab i Egypten. Egyptisk trancemusik och galen beduin som rökte hashish genom näsan. I panik, eller kanske var det överlevnadsinstinkten som satte in, rökte jag med. Följ med galenskapen iställt för att stå emot den, tänkte jag.

Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Utplåna alla dödliga sjukdommar.

Tycker du om att dansa?
Bland det bästa jag vet!

Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta?
Högst aktuellt. Just nu är Livia eller Edith på tapeten.

Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han få heta?
Ännu mer aktuellt eftersom det av någon lustig anledning känns mycket svårare med pojknamn. Jag gillar Harry för det har attityd. Pappan gillar Arvid.

Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Been there done that. Helst inte igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar