fredag 9 april 2010

Fredagen

05:45 Vakna. Känner sprall är på alerten. Slår en kiss, plockar upp boken och läser mig till sömns någon gång runt 07:00. Ska bara sova liten stund.
07:15 Alarmet ringer. Stänger av. Ska bara sova liten stund.
07:45 Ok, kanske måste stiga upp nu, men drömmer så skönt och måste bara falla in i drömmen en liten stund till.
08:15 Nu borde jag verkligen stiga upp...
08:35 Väcks av sms "På tuben nu". Helvetet!!
08:40 Dusch, varm. Kläder på. Koka kaffe. Tröttheten. Klubbad efter alla omsomningar.
09:02 Kollega anländer till dagens kontor dvs. min lya.
09:10 Intar lätt frukost och uppdaterar familjestatusar och annat nödvändigt efter påsken.
10:00 Ringa, fixa, dona. Ringa, fixa, dona.
11:55 Lunch making. Delikat tuna mayo.
12:30 Tar tuben till stan för möte. Det luktar hundskit i hela vagnen.
15:00 Kontemplerar och peppar efter möte! Te och ljuvliga scones.
16:30 Första Afropasset sedan december och min gud vad jag kommer att vara bruten i kroppen i morgon, men min gud så jävla fantastiskt kul det var att få skaka på kroppen igen. Livslust och förtvinad ryggmuskulatur är back in business. Hurra!
18:10 Tuben ut till förorten. Hungern river.
18:25 Handla maten. Dödlig hunger och allt möjligt omöjligt far ner i korgen.
19:00 Laga maten. Veg schnitzel med burgarbröd.
19:25 Namnamnam! Mår förträffligt.
20:00 Inleder lugna hemmakvällen i sann gravidanda. SIA-glassen i skålen, bubbelvatten och Så ska det låta. Men där tar det visst slut. Petra Mede. Nej! Nej! Så förtvivlat illa sjunger hon. Petra Mede och Tommy Körberg, hur tänkte de nu? Än mer synd är att Tommy Körberg knappt fick släppa en ton ur guldstrupen. Skämskudden åker upp och ner, upp och ner.
21:05 Kvällen fortsätter: Varmt bad. Mer glass. Mer bubbelvatten. Mera lugn. Och First Aid Kit och stämmor som gör mig galen! Vill sjunga båda stämmorna samtidigt. Man blir galen av avund på de där två. Hör bara på den här finingen tillägnad Fleet Foxes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar