torsdag 8 april 2010

En fin dag

Igår besökte jag ett fantastiskt fint gammalt par som bor och driver den gulligaste lilla handarbetsboden som skådats på den småländska landsbyggden. I sällskap av solsken, fågelkvitter och spirande snödroppar hade jag nöjet att traska runt i tät kreativitet mellan lagerhyllor fyllda av färglada garner, växtfärgat och saker jag inte ens har ord för eftersom handarbetesvärlden och min värld är...hm, ja långt ifrån varandra om man så säger. (Även om jag försöker mig på att knåpa ihop en filt i mormorsrutor.)
Men fint var det. Och jag blev alldeles upplyft av paret som är 75 plus, som levt tillsammans sedan 1951 och som just öppnat webbshop. Galet inspirerande människor och jag hoppas att jag har det lika friskt, aktivt och fridfullt när jag når den där åldern.
Om man har tålamod kan man virka små delikata bakverk.
Sprall fick den här broderade tavlan av fru Ek. Visst är den fin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar