torsdag 1 april 2010

En av de där dagarna

Skör, vemodig, tårar som hänger i ögonen.
Idag är en sådan dag när jag bara inte orkar vara tapper. En sådan dag när jag bara vill rulla ihop till en boll och vila tryggt i ett par varma, omslutande händer.

Allt det som jag inte vill tänka på, det som trängts undan någonstans långt inne i en hjärngömma smyger runt i skallen som mörka skuggor. Ordentliga inkomsten som saknas, det tillfälliga boende i väntan på den regelbundna inkomstens ankomst, tillhörigheterna nerpackade i lådor, i lilla staden i södern.

Och.
Det finns en stor sorg i att situationen ser ut som den gör. Att inte få dela den här upplevelsen, att gå igenom graviditeten med någon man tycker om vid sin sida. Alltid. Inte en gång i månaden eller så.

En sådan dag som den här kniper det i hjärtat. Jag har själv valt att gå den här vägen men en sådan dag som den här orkar jag inte vara tapper.

2 kommentarer:

  1. Vet du vad tjejen! Tack vare att du har just de där tankarna så kommer du att fixa det här så galant så galant. Din självinsikt och din realistiska syn på tillvaron kommer att hjälpa, guida och stötta dig hela vägen - det märks tydligt redan nu :-) Och även om det känns tungt och förvisso ensamt vissa dagar, vilket jag förstår att det gör, så har du alltid pyret därinne att dela allt med :-)

    Massor av kramar och lycka till dig!

    //Marielle

    SvaraRadera
  2. Tack Mariell, dina ord värmer! Har hälsat på i din och Jacks blogg. Vad fint ni verkar ha det.
    Kram

    SvaraRadera