måndag 19 april 2010

Hallonbladste

Under min couch surfinghelg passade jag på att åka till Järna för att hälsa på en gammal vän som jag inte sett på ca två år, kanske mer. Hon ägnar sig åt antroposofi. Naturlig, vacker, konstnärlig, jordnära. Blev så harmonisk av att vistas där ute. Det krockade dock totalt med upplevelserna och intrycken som mötte mig på T-centralen, vilket kan ha lett till det senaste jag skrev. Kaosiga tankar om ekonomi...
Idag, när jag tänker tillbaka, inser jag att jag haft en alldeles makalöst fin helg ändå. Speciellt dygnet i Järna.
Min vän gör eget te. Jag fick med mig ett på hallonblad, mynta, svart vinbär, rölleka och lavendel. Hon tyckte jag skulle ha det inför födseln. Det är bra för slemhinnorna.

Hallonbladste i fina papperspåsar.

Rent hallonbladste förbereder livmodermuskulaturen inför förlossningen och kan göra det lättare att föda. Tydligen ska det inte ha någon dålig inverkan på varken bebis eller moder. Men därom tvistare både di lärde och olärde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar