torsdag 26 augusti 2010

Inte nu kanske sen

Nähä, det blidde inget.
Vid dagens besök hos bm fick jag efter en tids överläggning en tid på förlossningen för undersökning. Hon var helt övertygad om att det var fostervatten som börjat sippra. Glada i hågen gav vi oss iväg till SÖS för att möta framtiden. Trodde vi. (Jag och pappan alltså.)

Icke då.

Vi blev så besvikna att vi var tvungna att köpa oss humörhöjare i form av en bakelse till mig och en gitarrprovartur till tre olika musikaffärer vid Fridhemsplan för pappans välmående.

Nu är vi helt slut efter dagens alla anspänningar och jag är otroligt irriterad på alla de frågvisa sms som hela tiden plingar in i mobilen. 40 + 4 idag då....Drygaste dagen enligt många.

2 kommentarer:

  1. Ja definitivt den jobbigaste dagen!! Imorgon kommer det (konstigt nog) kännas lite lättare. Jag tänker inte försöka skriva nåt mer tröstande än så.. jag kommer ihåg alltför väl att det inte hjälper... ta en bakelse till. Snart så!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Linda! Konstigt. Det känns som det är på gång men ingenting kommer igång och jag känner irritation i hela kroppen. Bara hålla ut ett slag till, det finns ju ett slut.

    SvaraRadera