söndag 25 juli 2010

Ta det lugnt

Nu börjar det dra ihop sig på alla plan och jag har så mycket som jag vill hinna göra att jag egentligen inte får någonting gjort alls. Till saken hör ju att jag inte orkar med sådär många projekt, hålla flera bollar i luften liksom, som jag gjorde tidigare.

Idag till exempel ville jag hinna tvätta alla pyttekläder och sängkläder för att ställa iordning säng och vagn. Men då fanns det ingen tvävttid så jag drog istället igång projekt rensning och iordningställande av köket. Sen drog jag fram symaskinen och skulle börja på att sy sängkläder åt den lille av allt det där tyget som låg och tog plats i garderoben, som jag för övrigt försökte få någorlunda ordning på tidigare idag. Utöver det skulle jag vilja hinna jobba, baka bröd och kakor, dammsuga och helst hinna ta en gravidovaggande promenad......

Allt slutar istället med att jag ligger utmattad på sängen och tänker att jag borde egentligen vila mig inför den här mastodontveckan som kommer nalkandes. Just ja, jag skulle ju behöva fixa matlådor inför veckan också....

Hu, man blir trött av bara tanken på allt man ska ta tag i!
Jag går och lägger mig igen. Hejhej.

1 kommentar:

  1. Hej där i värmen, solen och sommaren. Du.. skit i att baka, vila och hämta igen dig du - det har du all rätt till :-)

    Hälsningar från Härjedalen. Ett mycket molningt sådant.

    Kramen. // Marielle

    SvaraRadera