fredag 2 juli 2010

Återföreningen

Efter tre år.
Jag har fått upp mina grejer från källarförvaret i Småland till Stora staden och äntligen, äntligen lever jag med mina saker, i mina saker, ni vet i det som man känner igen sig i och som bara är jag. Färgerna, möblerna, böckerna, köksprylarna. De är inte längre någon annans som liksom ligger illa i nävarna, som inte passar.

Det enda som fattas nu är en matta, lite möbler och annat småkrafs. Den där drömmen om den ultimata förvaringsmöbeln är trixig att införliva. Jag behöver en Tv-möbel/bokhylla/byrå och gärna arbetsplats i ett. Finns det en sådan lösning? På grund av platsbrist behövs just en sådan kombinationsmöbel.

Det bästa nu är min fina och till och med sköna soffa som jag fått av min mors snälla jobbarkompis. Äkta svensk kvalle väger bly kan jag tala om. Är kär i färgkombon också.
Det hela matchas ypperligt av den klarblå himlen och frodiga grönskan utanför fönstret. Oh älskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar