lördag 3 juli 2010

Dagens dilemma

Hur gör man i Stockholm en sån här varm dag? Allt jag vill är att bada, men var? Hur går det till när man måste kissa var 15:e minut? Var kan jag doppa min hydda utan att få 2000 ögonpar på mig? Det känns hemskt obekvämt. Vill tillbaka till insjöarna i Småland. Den lilla, näst intill privata strandbiten.

Det går ju nästan inte att vara utomhus idag utan att ha nära till vatten. Jag har en pool just runt hörnet. Men ärligt talat. Betala 60 spänn för att bada i kiss o klor? Tror inte det. Funderar på att hålla mig inomhus. Ikea? Där lär det ju inte finnas annat folk att trängas med en dag som denna i alla fall. Men (igen) Efter rapporter från Paris så har regnet kommit dit nu och det lär ju med största sannolikhet innebära att det ovädret kommer norrut snart, så man bör ju passa på att hänga i solen, det bör man. Men inte till vilket svett och svullenhetspris som helst.

1 kommentar:

  1. Nej gud nej.. det går knappt att vara ute som högpreggo... suck o stön.

    Bada låter skönt dock men jag känner samma problem som du.. jag vill inte plaska med min hydda var som helst :)

    SvaraRadera