söndag 4 juli 2010

Så njuter man i v. 33

Det blev kiss- och klorpoolen. Inte igår, men idag, när jag inte längre stod ut i värmen. Intygas kan att det med största sannolikhet var mer kiss än poolvatten i den där poolen idag. Aldrig har jag sett så mycket folk samlade kring ett vattenhål. Ljudnivån var knappt hanterbar, men vad göra när gradtalen börjar krypa över 30?
Jag blundade, svalde dock inte och hoppade i. Simmade några längder, ålade, lade mig på rygg, kände tyngdlösheten och njöt av svalkan. Till och med huvudet for under ytan. Du milde så skönt det var att kyla den svullna kroppen. Sjukdommar och bakterier....Vi tar det en annan dag. Jag hoppas jag lyckats spola av mig allt i duschen ikväll.
En liten bit av himlen förevigade med kass mobilkamera.
Det här är en ständigt återkommande favorit. Varje sommar. Sju-hu-kt gott! Nektariner, de kan användas till allt! Jag är frälst i de små gynnarna, men speciellt gott i en sallad med fetaost, babyspenat, nypotatis, rädisor och massor med grönsaker. I den här finns även delikata bitar av ungsstekt kycklingfilé. Annars är den även helt makalös och oslagbar till grillat. Åh just ja, låt allt sammans gifta sig med mild olivolja, syrlig citronsaft, basilika, salt och peppar.

2 kommentarer:

  1. Åh gud! Det lät hur gott som helst! Både salladen och badet ;) Får ta med mig Ville till kiss o klorpoolerna här i stan också.. så jag kan svalka min tjocka kropp. Håll andan bara!

    Du den där shoppingsidan.. ujuj. Ja jag shoppade ;) gjorde du??!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja! Gör det! Det är värt allt barnkiss och klor i världen, bara man får svalkan haha. Om inte annat är det värt att bara stoppa i fötterna.

    Jag shoppade ingenting tyvärr. Lämnade sidan innan jag hann gå till kassan. Men himla fina kläder!

    SvaraRadera