lördag 17 juli 2010

Pust. Stånk. Stön.

Att jag en okristligt tidig morgon, innan en tenta någon gång för typ fem år sedan, höll på att hälla cayennepeppar istället för kanel över gröten är inte så förvånande. Att jag idag häller mjölk i kaffet och samtidigt tänker att det var hemskt vad segt och långsamt mjölken rinner, kanske den ekologiska blivit gammal men det brukar den inte bli på det här sättet men äh strut i det. Att jag trots det fortsätter att hälla segheten i koppen med kaffe utan att inse att det är filmjölk som rinner och inte gammal ekologisk mjölk.

Den här värmen MÅSTE lätta lite nu. Jag vaknar uppsvullen, påsar under ögonen, svullna läppar, fingrar stinna som körvaskinn och fötterna, fötterna som gör så ont vid varje stapplande steg in på toaletten. På fötterna räcker snart inte huden till av all vätska som trängs där under och utanför dör växtligheten. En timme bort från Stockholm åskar och regnar det. Jag ber att det kommer hit. Till dess gömmer jag mig inne i kvava lägenheten och försöker skapa något slags tvärdrag som gör tillvaron någorlunda dräglig.

2 kommentarer:

  1. Din stackare :( Här har det faktistk blivit lite svalare.. tack gode gud!! Så kom hit och hälsa på ;)

    Mina fötter är också svullna nu o det gör så ont som du säger.. suck suck. Men jag ser på din räknare.. 35 dagar kvar bara!! Det fixar du!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kommer Linda! Jag kommer dit åskan och vätan finns. : )
    Ja men 35 dagar fixas lätt som en plätt när man tänker på vad som ska komma. Längtar ihjäl mig nu.
    Alla mina gravidkompisar har fått två veckor för tidigt så man hoppas ju nästan att det ska bli detsamma här, även om jag är inställd på en vecka eller två över tiden. : )

    SvaraRadera