måndag 21 juni 2010

Time flies

Första dagen på en vecka som jag loggar in här på bloggen. Mycket har hänt sedan sist och det är en hel hög med bra saker dessutom.

Bland det bästa:
Fader till Sprall kom ner till stora staden för att vara med på föräldrarutbildning. Det var bra på många sätt och vis. Att vi ska försöka att genomföra det här föräldrarskapet gemensamt, trots avståndet, har varit bestämt sedan en längre tid, men först nu känns det som att jag verkligen vågar tro på att det kommer att fungera. Och kanske att vi till och med kommer vara mer involverade i varandras liv, vara mer nära, än jag tidigare också vågat uttrycka. Det kändes himla fint att gå på de två utbildningsdagarna tillsammans.

Jag vill egentligen inte skriva så mycket om honom här, men hans inställning, hans sätt att vara...han har liksom mognat och förändrats på så många plan och det är enbart positivt. Han tar initiativ, pratar om ongen och framtiden, engagerad och medveten till tusen. Det känns bra på alla sätt liksom. Frågorna är inte lika många längre och oron över framtiden försvinner längre och längre ifrån mig. Det går nästan inte att beskriva den känslan. Det är fantastiskt skönt.

Vi har haft nästan en hel vecka tillsammans. Efter utbildningen bar det av mot hans hemtrakter för att visa mage och kolla in diverse bebisprylar som rotats fram från vind och källare.


Två blekfisar i sörmländska solen. Här kunde jag stanna.

Efter en natt och en dag vid glittrande sjö och strålande sol åkte vi vidare mot Småland, dvs mina hemtrakter för att visa mage och inhandla bebisprylar galore i shoppingmeckat Ullared. Yeez, för det plejset säger jag men fy tusan vad man tjänar på att köpa just bebisprylar där alltså. Om man inte är märkesfascist lönar det sig definitivt att ta en tur dit.

Exempel:
Amningskudde (jag tror den kommer bli väldigt användbar) 149 kr, jämfört med babyjättar som tar minst 400 för densamma.
Bärsele (som jag också tror och hoppas kommer bli väldigt användbar) 199 kr, jämfört med den stora bebisbjörnen vars billigaste modell kostar 500 spänn.

För övrigt är försbukningsvaror som amningskupor, vårtservetter och annat krafs otroligt prisvärt. Vem vill lägga pengar på amningsinlägg eller våtservetter...egentligen?

Igår for han tillbaka till Norrland igen och det känns väldigt tomt. Men jag är så himla glad över att jag kan lämna stora delar av framtidsoron bakom mig nu. Den där stora stenen har verkligen släppt och alla vet väl hur skönt det är.

2 kommentarer:

  1. Gud va skönt att det börjar ordna upp sig för er!! Önskar jag kunde säga det samma här...

    Ullared ska ju vara bra har jag hört :) har faktiskt inte varit där i modern tid haha!

    Glad för din skull!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Även om det finns många frågetecken kvar så känns det himla fint att vi är på samma nivå nu. Hoppas och önskar att det löser sig för dig med. Han verkar ha lite panik den där karln.

    Hoppas du mår bra! Stor kram!

    SvaraRadera