tisdag 8 juni 2010

12 h

Och det räcker inte. Varit uppe sedan 07.00. Jobbat sedan kl 09.00. Nu är det läggdagset 23.30. Jäklar i havet som vi sliter nu. Sliter och lär oss så mycket att det inte ens får plats i skallen hur många timmar av arbete som ryms mellan 09.00 och 23.00. Många är de i alla fall. Nära på för många.

Dessutom har jag vurpat. Gravidovurpat. Vid 4H-gården, ett område där det kan tänkas vara som mest barnvänligt, det vill säga där inga farliga föremål sticker upp ur jorden som barnen kan skada sig på, där vurpar tjockisen på ett satans järnrör som sticker upp ca 5 cm. Rätt upp ur marken. Med min nya vikt landar jag hårt på alla fyra och slår hål på knän och jeans. Funderar på om det finns en poäng med att kontakta kommunen och kräva skadestånd. Skit. Sur blev jag. Förbannad också.

Nu sitter jag uppkrupen på stolen med dator vilandes mot mage. Himla praktiskt och underhållande så. När Sprall typ slår en kullerbytta rör sig hela datorn.

Jag är matt, vek av halsbränna och lättroad i ett.
God natt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar