måndag 7 juni 2010

En liten redogörelse.

Man får säga att helgen v. 22 lämnade en ganska behaglig stämning efter sig. Den inleddes med att första fakturainbetalningen satte sig som en smäck på företagskontot. I och för sig fortsatte den lilla, lilla vinsten vidare direkt till utbetalningar, men dock. Det såg snyggare ut med siffrorna 6 0 0 0 jämfört med 0.00.

Fredagkvällen spenderades i nordlig förort tillsammans med vän från barndom. I ett hus med trädgård. Det var tyst, ljuvligt, så när som på mygg till förbannelse. Det var babbel, babbel om svunna tider och tider som ligger framför, om barn och om födande och när klockan passerat midnatt var det hög tid för de båda gravidosarna att knoppa in. Det var den här kvällen vi även sa hej till halsbrännan från helvetet. Hejhej.

Fick i alla fall en himla bra morgon där. Älskar att vakna upp i sån där lantlig tystnad, smyga ner för trappan och ut på altanen för att äta frukost. Det var fint.

Efter lite häng i solen där på altanen begav jag mig tillbaka till mina kvarter för att pallra mig in i folkmassorna och marathonhysteriska gatorna i stan för att träffa bästa katten på filt i park och sedan vidare i mitt sociala maraton. Snabbhäng med gammal kursare plus familj från Linköping. Prat om barn i solen, sedan vidare till syster i den nyare delen av staden för en grillmåltid innan solen försvann ner bakom hustaken. Och med det tog dagen slut och jag åkte hem med min förbannade halsbränna som sällskap, trött, mätt och faktiskt väldigt belåten.

Söndagen så. Årets varmaste hittills gissar jag. Sov länge. Jobbade som en orm men med en enorm motvilja som tog sig uttryck i en mängd olika motgångar. Förbannade, svettiga och aningen uppgivna bestämde jag och kollegan oss för att packa picknick och ta vårt ansvar som samhällsmedborgare och hylla kärleken mellan Viktoria och Daniel. Vi begav oss till Skeppsbron för att manifestera i Love 2010 som var en och en halv timmes direktsänd tv-underhållning med Timo Räisänen, Johnossi och Miss Li, Adam Alsing och flera.
Johnossi. Umeå Open 2008

Till och med Kungen och Drottningen kom förbiglidandes. Bara i Stockholm gott folk, bara i Stockholm en söndagkväll i juni.

Med gott sällskap blev det faktiskt en fin avslutning på den dagen och så även på helgen.

Idag känner vi av analkande deadline samt sammandragningar. Många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar