fredag 15 juli 2011

Hej, jag saknar er!

Oj, vilken nostalgi det var att logga in mig på blogger igen. Om man nu kan tala om nostalgi såhär när bara två månader gått. Det är i och för sig en väldig massa tid som passerat. Och en väldig massa saker som hänt.

Jag är med hel familj nu. Mamma pappa och barn. Det är bestämt så nu och det känns väldigt fint. Det fungerar väldigt bra och jag är glad.

Jag jobbar. Har en bil. Bor i en stuga på ca 20 kvm. Med pappa och barn. Kärnfamilj.

Galet. Och känslomässigt. Första gången vi gick och handlade tillsammans hela familjen ville jag gå ut ur stormarknaden. Det blev bara för mycket. Såhär:
Man tar bilen till stormarknaden, sätter en guldtia i kundvagnen, sätter ungen i kundvagnen. Man går och storhandlar på en stormarknad.

Ingenting för den som är van vid hela den här proceduren. En stor grej för den som varit van att rodda och styra allt själv.
Vid brödhyllan kände jag att jag inte kunde fortsätta in i affären. Blev osäker, skakig, svettig...snurrig. Bit ihop, sa pappan och sen djupandades jag mig igenom frukt och grönt, mejerier och bebishyllorna. Jag fixade det.

Hörni, jag längtar efter er!
Jag hoppas jag ska komma tillbaka hit snart, snart snart!
Hoppas ni har bästa sommaren!

5 kommentarer:

  1. Hurra! Har saknat dig också, och nu fick jag välbehagsrysningar av att läsa ditt inlägg. Underbart, hurra igen för att du får ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Det är förfärligt vad du har varit borta länge!
    De första veckorna var det trist, men efter drygt en månad gav jag nog nästan upp.
    Men ojoj vilka förändringar! Massor med lyckönskningar till er allihopa nu i och med familjetillökningen i form av en pappa ;)
    /PPD

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Ropar även jag ett hurra och vad skönt att allt är bra.

    SvaraRadera
  5. Jag stämmer in i hurraropen. Kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera